Agencja pomoże spożywczym wybrańcom

Temat: Chiny

  • Chińska inicjatywa ożywia wątpliwości. Lagarde wezwała do odwiedzenia ostrożności
  • "Szansa dla polskich przedsiębiorców". Premier o obietnicy szefa chińskiego rządu
  • Wrzucił monety do silnika "na szczęście". Pasażer dostał słony rachunek
  • Chiński gigant liderem na rodzimym rynku. Apple poza podium
  • Rozmowy USA-Chiny. Trump podał graniczną datę

Polskia Agencja Wiadomości i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ) wspiera chętnych do wejścia na chiński rynek - donosi "Puls Biznesu". Na razie pomoc dostały trzy przedsiębiorstwa, poszukiwane są kolejne.

Polska kiełbasa zamiast sajgonek? Chiński rynek antidotum na rosyjskie embargo

Firmy spożywcze, chcące wejść w chiński rynek, mogą liczyć na pomoc Polskiej Firm Informacji i Inwestycji Cudzoziemskich (PAIIZ).

Miękkie wsparcie

- Co roku chcemy wybrać kilka firm, którym zaoferujemy miękkie wsparcie: ułatwienie kontaktów przy wejściu na chiński rynek. Uważamy, że największe szanse ma przetwórstwo spożywcze. W ubiegłym roku pomogliśmy Mlekovicie i dwóm odrębnym spółkom. W tym ciągle będziemy pomagać jednej z nich i szukamy trzech kolejnych - mówi Sławomir Majman, prezes PAIIZ.

Ograniczenie do jednej filii i kilku przedsiębiorców wiąże się z niewielkim budżetem, jakim dysponuje PAIIZ.

Chińczycy darzą dużym zaufaniem żywność produkowaną na terenie Unii Europejskiej. Wprawdzie państwo opanowali gracze m. in. z Nowej Zelandii, lecz to właśnie z motywu ich mleka wybuchła 1 z większych afer z żywnością importowaną. Słabym oblicze cieszą się też lokalne produkty. Stąd też apetyt na Chiny wśród polskich mleczarzy jest powszechny.