ATT kupuje DirecTV. Wyda nieopodal 50 mld dolarów  Informacje

Temat: Internet

  • Globalny zestawienia prędkości internetu. Polska zaliczyła awans, ale do podium mamy daleko
  • Koniec piractwa, czy cenzura w globalnej sieci? Emocje wokół propozycji reformy prawa autorskiego
  • "Ojciec internetu" ostrzega: masz zdjęcia, w których ci zależy, wydrukuj je
  • Koniec internetu który znamy? Kontrowersyjna decyzja na temat neutralności sieci
  • Luka po zabezpieczeniach WiFi. Narażeni użytkownicy na całym świecie

48, 5 mld dolarów zapłaci AT&T, czyli pewien z największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie za DirecTV, która działa w branży tele-wizji satelitarnej. Wraz z przejęciem AT&T zyska prawie 38 mln abonentów, w tymże ponad 20 mln przy Stanach Zjednoczonych.

Ogromna umowa opiewająca na blisko 50 mld dolarów pozwoli AT&T uzyskać nowe źródła profitów poza jej tradycyjną działalnością telekomunikacyjną. Zarządy obu firm zatwierdziły już transakcję. Teraz muszą się na nią zgodzić organy regulacyjne w Stanach Zjednoczonych. Przejęcie może potrwać nawet 12 miesięcy.

Rośnie najęcie w przedsiębiorstwach "Nowoczesnej Gospodarki"

Zyskają udziałowcy

- To wyjątkowa okazja przedefiniowania sektorze rozrywki wideo i stworzenia w firmie nowych pakietów usług tak, by zdołać dostarczać klientom treści dzięki rozmaite ekrany: urządzeń mobilnych, telewizorów, laptopów, a nawet w samochodach oraz samolotach. Tym samym zostanie utworzona zupełnie nowa wartość na rzecz udziałowców – mówi Randall Stephenson, prezes AT&T.

Zgodnie z umową akcjonariusze DirecTV otrzymają 95 dolarów za walor sprzedawanej korporacji, z czego 28, pięć dolarów zostanie im wypłacone w gotówce, a 66, 5 dolarów w aktywach AT&T. Gigant telekomunikacyjny potrzebuje sfinansować kupno gotówką, kredytem hipotecznym oraz sprzedażą akcji.

Spółka szacuje, że podczas trzech lat po sfinalizowaniu transakcji firma zaoszczędzi na kosztach telekomunikacyjnych 1, sześć mld dolarów. Po przejęciu DirecTV AT&T znacznie zwiększy zasięg swoich usług. Będzie mogła zaoferować np. szerokopasmowy internet kolejnym 15 mln klientów.

Połączenie gigantów

AT&T to amerykańskie firma telekomunikacyjne. Firma jest również dostawcą internetu i telewizji kablowej. Akcje spółki są notowane na nowojorskiej giełdzie. Z kolei DirecTV jest jednym z liderów dostarczających płatną telewizję przy Ameryce i Ameryce Łacińskiej.