Heineken stworzył piwo z THC - Lagunitas Hi-Fi Hops

Heineken stworzył piwo z THC zamiast alkoholu. To może być zasadnicza strategicznie decyzja

W amerykańskiej Kalifornii kupić można napoje nowej piwnej marki Heinekena. To Lagunitas, którą spółka opisuje jako "chmielową wodę gazowaną".

W środku nie znajdziemy ani grama alkoholu. Zamiast niego w puszce jest za wówczas THC, czyli główny psychoaktywny składnik marihuany.

Napój z konopiami nazywa się Lagunitas Hi-Fi Hops. To jeden z najnowszych przejawów wejścia dużej firmy do odwiedzenia nowego przemysłu związanego wraz z marihuaną. Oprócz THC przy napoju znajduje się także CBD, czyli składnik konopi, który nie wywołuje uczucia haju, ale może dysponować terapeutyczne efekty.

Napój Heinekena pojawił się przy sklepach 30 lipca 2018 roku. Na razie kupić jego można wyłącznie w kilku sklepach z marihuaną po Kalifornii, w której narkotyk jest legalny. Odwiedziliśmy sklep Oakland Harborside, by sprawdzić oryginalny drink, który kosztuje poniekąd 8 dolarów.

Sklep z produktami konopnymi w Oakland był pełen przy piątkowe popołudnie. Po nieopodal 30 minutach spędzonych w kolejce dotarliśmy w ukończeniu do wystawy sklepowej, przy której mogliśmy obejrzeć przyskami z konopiami.

Foto: Erin Brodwin / Business Insider

8 dolarów za puszkę napitku to dużo. Udało nam się kupić ostatnie puchy dostępne w sklepie. 1 z pracowników sklepu mówił nam, że napój wyprzedaje się jak ciepłe bułeczki.

Foto: Erin Brodwin / Business Insider

Trzeba pamiętać, że Lagunitas Hi-Fi Hops nie wypijemy w normalnym ladzie.

Napój kupuje się w specjalnych puszkach, które wymagają trochę pracy: wcześniej trzeba podnieść zawleczkę, a następnie ją przesunąć.

Foto: Erin Brodwin / Business Insider

Lagunitas mówi, że napitek smakiem przypominać ma nieco normalne piwo. Jest chmielowy i pełen bąbelków.

Jeśli nie skończysz popijać za jednym zamachem, wówczas możesz ponownie zamknąć puszkę i schować np. do torby lub plecaka.

Foto: Erin Brodwin / Business Insider

Lagunitas dostępne jest w dwóch wersjach. Pierwsza z nich ma tylko THC (10 mg na puszkę). Druga wersja to hybryda: ma 5 mg THC i 5 mg CBD.

Foto: Erin Brodwin / Business Insider

Wejście Heinekena dzięki rynek napojów z CBD i THC jest ważnym strategicznie posunięciem.

W USA zwiększa się zainteresowanie na produkty z zawartością marihauny. Więcej stanów legalizuje narkotyk. Powiększa się też przytomność konsumentów.

W sklepikach pojawia się coraz większą ilość produktów ze składnikami pochodzenia konopnego.

Foto: Shutterstock

W sprzedaży są: balsamy, olejki, napoje, nabicia do papierosów elektrycznych, przekąski, itd.

Zdaniem firmy analitycznej Cowen & Co. sprzedaż legalnej marihuany w Stanach Zjednoczonych ma możliwość osiągnąć poziom 75 milionów dolarów do 2030 r..