Cecha biznesu, która przesądza na temat sukcesie w USA

Ta jedna zasada jest istotą sukcesu amerykańskiego biznesu

Wybór i dostosowanie się do odwiedzenia klienta - to główna zasada amerykańskiego sposobu robienia biznesu. Nie chcę romantyzować i twierdzić, że wybór w Europie nie funkcjonuje, ale wydaje się, że w porównaniu do Sędziwego Kontynentu, wybór w NA JUKATAN jest motywem przewodnim.

Każdy wybór ma konsekwencje

Wyborów osobistych jest dużo: od religii, przez kawuchę w Starbucksie, do wskazywania randki na Tinderze, smartfona Apple zamiast na Androidzie czy zagłosowania na Donalda Trumpa lub Hillary Clinton. Amerykański system faworyzuje podejmujących decyzje, a nie gapowiczów, płynących z falą.

Wybór zawsze jest autentyczny i ma swoje rzeczywiste konsekwencje. Mając realny dobór, możesz nagrodzić dobrą spółkę lub ukarać złą a mianowicie zabierając swoje pieniądze gdzie indziej albo pisząc złą recenzję na Yelp czy Google.

Asortyment a biznes

Prawo wyboru to sprawa nie tylko formalnych norm, ale zwyczajów, budowania zaufania i relacji między biznesem i jego klientem. Uszczęśliwianie klienta i pozwalanie mu na wybór to pewien z priorytetów dla Amerykanów. Jeśli nie podoba wam się, co kupiłeś, nawet jeśli tego użyłeś, przełom zostanie przyjęty przez zagranicznego sprzedawcę.

Ostatnio widziałem kobietę, która kupiła napój w sklepie Wholefoods jak i również wróciła po 2 minutach twierdząc, że napój jest niedobry. Manager sklepu zwrócił jej pieniądze bez nadmiernych pytań czy problemów. Manager widząc moje zdziwienie, mówił mi: "Tak, straciłem pieniądze, ale klient powróci". Spróbujcie tego w polskich sklepach!

Foto: Antonio Rubio / Flickr W sklepach w USA można zwracać nawet używane rzeczy - odbiorca ma mieć wybór

Bez wyboru nie ma sukcesu w AMERYCE

Amerykanie nienawidzą, gdy słyszą, że odrzucić mają głosu albo istnieją do czegoś zmuszani. Na determinizm i paternalizm, tak znajome w Polsce, w USA patrzy się nieprzychylnie, szczególnie w Dolinie Krzemowej. To dlatego wszystko w amerykańskim biznesie jest opcjonalne i wymagające potwierdzenia obu stron.

Musisz umieć poruszać się między opcjami, funkcjami, rozmiarami jak i również promocjami. Z początku ma możliwość się to wydawać konfundujące, ale czy to odrzucić wspaniałe mieć taką siłę w wyborze? Amerykanie od momentu małego uczeni są, żeby dokonywać własnych wyborów. Zagraniczne firmy, które to rozumieją, odnoszą sukces w USA.

Nawet z tak prozaiczną, codzienną rzeczą jak kawowiec, musisz zadecydować. Kiedyś po Europie była najzwyczajniej w świecie kawa, potem przyszedł Starbucks, gdzie możesz wybrać rozmiar, mleko, typ kawy albo czy ma być zimna lub ciepła. Idea polegała na tym, by stworzyć kawiarnię dla klientów, an odrzucić klientów dla kawiarni.

Foto: Tomasz Stanczak / Agencja Gazeta

Dajesz wybór - odmień marketing

Jeśli więc wybór jest faktycznie ważny, firmy muszą słyszeć swojego klienta. To zmienia rolę marketingu: z tuby sprzedażowej na narzędzie do słuchania i docierania aż do końcowego odbiorcy.

To dlatego amerykańskie firmy typu Facebook, Yelp, Twitter, Yahoo mają tak duży możliwości. Zaburzają tradycyjną przestrzeń reklamową, pozwalając klientom mobilizować się i zbierać wokół projektów lub produktów.

Europejskie firmy luksusowe jak szalone wydawały przez ostatnie czasy pieniądze na zwiększanie myśli swoich marek wśród kontrahentów, ale cyfrowa rewolucja, za którą przyszły "szybkie sklepy detaliczne" spowodowała, że towary luksusowe nie maja sensu. Okazuje się, że firmy z towarami luksusowymi odrzucić zrozumiały roli marketingu przy cyfrowej ekonomii i w zamian wsłuchać się w wotum konsumentów, skupiały się w nachalnej sprzedaży aspiracji.

Co z tego wypływa? Dla amerykańskiego biznesu wówczas walka na śmierć jak i również życie. Firmy, które dbają o klientów i zostawiają im wybór, mają solidny wzrost i lojalną klientelę. Wyzwaniem jest namówić Polaków, że po prostu fajnie jest mieć asortyment.

Tagi: zarządzanie Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij po link „Zgłoś Facebookowi” tuż przy wybranym poście. Regulamin jak i również zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się którego adres to https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Trzeba czynny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kliku pracowników. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie